PRIDĖTA NAUJA PRETENZIJA >>>
1. Jeigu prekės defektą galima pašalinti, Pirkėjas turi teisę, kad jis būtų pašalintas nemokamai, laiku ir tinkamai. Pardavėjas privalo pašalinti defektą be priežasties nedelsdamas.
2. Jeigu tai yra defektas, kurio pašalinti negalima ir kuris neleidžia tokios prekės tinkamai naudoti (kaip prekės neturinčios defektų), Pirkėjas turi teisę į prekės pakeitimą arba turi teisę atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties. Tas pačias teises Pirkėjas turi ir pašalinamų defektų atveju, tačiau tada, kai Pirkėjas negali tinkamai naudoti prekių dėl pakartotino defekto atsiradimo po remonto ar dėl didesnio defektų kiekio.
3. Pardavėjas atsako už prekių defektus pagal galiojančias taisykles, o Pirkėjas privalo pateikti pretenziją Pardavėjui arba įgaliotam asmeniui. Informacija apie įgaliotus asmenis ir garantijos paslaugų garantinio aptarnavimo vietas yra nurodyta garantinio pažymėjimo kitoje pusėje arba tokią informaciją Pardavėjas suteiks Pirkėjui paprašius telefonu arba el. paštu.
4. Pretenzijų tvarkymą reglamentuoja Pardavėjo taikoma pretenzijų sprendimo tvarka. Pirkėjas buvo tinkamai supažindintas su pretenzijų teikimo tvarka ir buvo informuotas apie pretenzijų prekėms pateikimo sąlygas, įskaitant informaciją apie tai, kur galima paduoti pretenziją ir atlikti garantinį remontą sutinkamai su įstatymo Nr.250/2007rink. 18 straipsnio 1 dalimi dėl vartotojų apsaugos ir Slovakijos nacionalinės tarybos įstatymo Nr.372/1990 rink. dėl nusikalstamų veikų, pakeitimais (toliau vadinama - „Įstatymas“) prieš sudarant pirkimo-pardavimo sutartį, informuojant kad šias prekybos ir pretenzijų teikimo sąlygas patalpino atitinkamame pardavėjo el. parduotuvės skyrelyje, o pirkėjas turėjo galimybę jas perskaityti prieš išsiųsdamas užsakymą.
5. Pirkėjas turi teisę reikalauti Pardavėjo atsakomybės už pas Pardavėja įsigytų prekių defektus garantijos laikotarpio metu, už kuriuos yra atsakingas gamintojas, tiekėjas ar pardavėjas.
6. Jei prekės turi defektų, Pirkėjas turi teisę pareikšti pretenziją, išsiųsdamas užpildytą pretenzijos formą internetu, adresu https://www.irisimo.lt/claims/add. Išsiuntus online formą, Pirkėjas el.paštu gaus pretenzijos formą ir kitas pretenzijos pateikimo instrukcijas. Pardavėjas rekomenduoja grąžinamas su pretenzija prekes apdrausti. Pardavėjas nepriima prekių už kurias atsiėmimo metu buvo sumokėta grynaisiais pinigais. Pirkėjas privalo pretenzijų pareiškime teisingai nurodyti visą reikalaujamą informaciją, visų pirma tiksliai nurodyti prekės defektų rūšį ir apimtį; Pirkėjas taip pat turi nurodyti, kurias savo teises nustatytas Civilinio kodekso 622 ir 633 straipsniuose taiko. Pirkėjas taip pat turi teisę pateikti pretenziją asmeniui, kurį prekių gamintojas įgaliojo atlikti garantinį remontą (toliau vadinama – „įgaliotas asmuo“).
7. Pardavėjas arba įgaliotas asmuo išduoda Pirkėjui patvirtinimą apie pretenzijos prekei taikymą Pardavėjo pasirinkta tinkama forma, pvz. elektroniniu laišku ar raštu, kuriame privalo būti tiksliai įvardinti prekės defektai ir dar kartą išaiškintos Pirkėjui jo teisės. Jei pretenzija pateikiama nuotolinio ryšio būdu, Pardavėjas nedelsdamas privalo Pirkėjui pateikti pretenzijos taikymo patvirtinimą; jeigu patvirtinimo neįmanoma pateikti nedelsiant, jis turi būti pristatytas be priežasties neatidėliojant ir ne vėliau kaip kartu su pretenzijos nagrinėjimo įrodymu; pretenzijos patvirtinimo nereikia siųsti, jeigu Pirkėjas turi galimybę pretenziją taikyti kitu būdu.
8. Pirkėjas turi teisę nuspręsti, kurias savo teises, numatytas Civilinio kodekso 622 straipsnio ir 623 straipsnio nuostatose, taikys ir tuo pačiu privalo nedelsdamas pateikti Pardavėjui informaciją apie savo sprendimą. Remiantis Pirkėjo sprendimu, kuriuo nusprendė, kurias savo teises, numatytas Civilinio kodekso 622 straipsnio ir 623 straipsnio nuostatose, taiko, Pardavėjas arba įgaliotas asmuo privalo nurodyti pretenzijos išsprendimo būdą pagal Įstatymo 2 straipsnio punktą m) tuoj pat, sudėtingesniais atvejais per 3 dienas nuo pretenzijos procedūros pradžios, pagrįstais atvejais, kai yra reikalaujama atlikti sudėtingą prekių būklės įvertinimą, ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pretenzijos procedūros pradžios. Nustatęs pretenzijos išsprendimo būdą, Pardavėjas arba įgaliotas asmuo išnagrinėja pretenziją tuoj pat, pagrįstais atvejais pretenzija gali būti išspręsta vėliau. Tačiau pretenzijos nagrinėjimas negali užtrukti ilgiau, kaip 30 dienų nuo pretenzijos pateikimo dienos. Pasibaigus pretenzijos senaties terminui, Pirkėjas turi teisę atsisakyti sutarties arba turi teisę į prekės pakeitimą nauja preke.
9. Jei Pirkėjas pretenziją dėl prekių pateikė per pirmuosius 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo, Pardavėjas gali atsisakyti pretenzijos tik remdamasis eksperto išvada arba autorizuoto, notifikuoto arba akredituoto asmens išvada, įgalioto asmens išvada (toliau vadinama „prekės profesionalus įvertinimas“. Nepriklausomai nuo ekspertizės rezultatų, Pardavėjas negali reikalauti Pirkėjo sumokėti prekių ekspertizės ar kitas išlaidas, susijusias su profesionalia prekių ekspertize.
10. Jeigu Pirkėjas pateikė dėl prekės pretenziją praėjus 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo ir Pardavėjas ją atmetė, pretenziją tvarkęs asmuo privalo dokumente apie pretenzijos sprendimą nurodyti, kam Pirkėjas gali išsiųsti prekes dėl profesionalios vertinimo išvados. Garantija netaikoma defektams, apie kuriuos Pirkėjas žinojo sutarties sudarymo metu arba apie kuriuos, atsižvelgiant į pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo aplinkybes, turėjo žinoti.
11. Pardavėjas neatsako už prekių defektus:
a) jei Pirkėjas nepasinaudojo savo teise, susijusia su Pardavėjo atsakomybe už prekės defektus iki garantijos laikotarpio pabaigos,
b) jei prekės defektu yra mechaninis prekių pažeidimas dėl kurio yra kaltas Pirkėjas (pavyzdžiui, stiklo, dėklo, dirželio ar apyrankės mechaniniai pažeidimai),
c) jei prekės defektas atsirado dėl prekių naudojimo tokiomis sąlygomis, kurios neatitinka natūralios prekių aplinkos dėl jų intensyvumo, drėgmės, cheminių ir mechaninių poveikių,
d) jei prekės defektas atsirado dėl netinkamo prekių tvarkymo, aptarnavimo, priežiūros arba nepriežiūros,
e) jei prekės defektas atsirado sugedus prekėms dėl per didelio apkrovimo ar naudojimo, neatitinkančio dokumentuose nurodytų sąlygų ar bendriesiems prekių įprasto naudojimo principams (defektai, atsiradę dėl naudojimosi laikrodžiu pažeidžiant naudojimo instrukcijas ar teisingo naudojimo principus);
f) jei prekės defektas atsirado dėl prekių sugadinimo dėl neišvengiamų ir (arba) nenumatytų aplinkybių,
g) jei prekės defektas atsirado dėl netyčinės žalos ar netyčinio sugedimo,
h) jei prekės defektas atsirado dėl jos netinkamo atidarymo, vandens, gaisro, dėl statinės ar atmosferinės elektros poveikio ar kitų force majeure aplinkybių (pvz., mechanizmo pažeidimas, jei nesilaikoma hermetiškumo instrukcijų),
i) jei prekės defektas atsirado dėl neįgalioto asmens intervencijos į prekės vidų (neteisėtas laikrodžio atidarymas ne autorizuotoje remonto dirbtuvėje).
12. Pardavėjas privalo nagrinėti pretenziją ir užbaigti pretenzijos tvarkymo procedūrą vienu iš šių būdų:
a) perdavęs suremontuotą prekę,
b) pakeitęs prekę;
c) grąžinęs prekės pirkimo kainą,
d) sumokėjęs nuo prekės kainos pagrįstą nuolaidą,
e) pardavėjui priėmus rašytinį kvietimą dėl nustatytų įsipareigojimų priėmimo;
f) pagrįstai atmetęs pretenziją prekėms.
13. Pardavėjas privalo apie pretenzijos sprendimo būdą ir išsprendimą, ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pretenzijos pateikimo dienos, išduoti Pirkėjui rašytinį dokumentą asmeniškai, paštu arba per kurjerį, arba pašto paslaugų teikėją. Pardavėjas informuos Pirkėją apie pretenzijos nagrinėjimo rezultatus iš karto po to, kai bus baigta pretenzijos nagrinėjimo procedūra parengiant protokolą, kuris bus pristatytas kartu su prekėmis.
14. Garantinis laikotarpis yra 24 mėnesiai nuo prekių pristatymo dienos, išskyrus atvejus, kai yra nustatytas kitas garantijos laikotarpis.
15. Garantinis laikotarpis pratęsiamas tuo laikotarpiu, per kurį Pirkėjas negalėjo naudoti prekės dėl garantinio prekės remonto.
16. Jeigu prekė yra keičiama į naują, Pirkėjas gaus dokumentą, kuriame nurodoma informacija apie prekės keitimą, o visos kitos pretenzijos bus sprendžiamos vadovaujantis pirkimo-pardavimo sutartimi ir pretenzijos dokumento pagrindu. Keičiant prekę į naują, garantinis laikotarpis vėl pradedamas skaičiuoti nuo naujos prekės gavimo dienos ir yra taikomas tik naujai prekei.
17. Pretenzijos teikimo pagrindu dėl kelis kartus pasikartojusio pašalinamo defekto yra laikomas to paties pašalinamo defekto atsiradimas daugiau nei du kartus
18. Pretenzijos teikimo pagrindu dėl daugiau nei trijų skirtingų pašalinamų defektų atsiradimo yra laikomas daugybe skirtingų pašalinamų defektų atsiradimas tuo pačiu metu.
19. Pirkėjo teisė taikyti pretenziją prekės defektui po to, kai savo teise pasinaudojo ir pareikalavo Pardavėjo pašalinti prekės defektą, pagal prekybos sąlygas yra laikoma panaudota, nepriklausomai nuo pretenzijos sprendimo rezultato, pakartotinai taikant pretenziją tam pačiam defektui (ne tos pačios rūšies defektui) ji bus atmesta.
20. Šių skundų nagrinėjimo taisyklių nuostatos nėra taikomos subjektams, neatitinkantiems vartotojo apibrėžimo, pateikto Įstatymo 2 straipsnio punkte a).
Atsparumo vandeniui lentelė ir laikrodžio naudojimo ryšium su vandeniu principai
Water resistant (atsparumas vandeniui) |
30M |
50M |
100M |
150M |
200M |
1000M |
Atsitiktiniam kontaktui su vandeniu (automobilio plovimas, lietus) |
Plaukiojimas vandens paviršiuje |
Plaukiojimas ir snorkeliavimas |
Poilsinis nardymas |
Profesionalus nardymas su kvėpavimo įranga |
||
ISO 2281 |
ISO 6425 |
- po vandeniu griežtai draudžiama sukinėti karūnėlę (net užsukamą karūnėlę) ir spaudyti mygtukus
- staigūs temperatūros pokyčiai lemia skirtingą medžiagų plėtimąsi ir likusios drėgmės nusėdimą ant stiklelio
- po buvimo sūriame arba labai mineralizuotame vandenyje laikrodį būtina nuplauti po tekančiu vandeniu
- vengti sukrėtimo po vandens paviršiumi ir kritimo ant kieto paviršiaus
- vengti agresyvių cheminių medžiagų (pagrinde taikoma laikrodžiams)
Pretenzijos teikimo adresas:
Jei norite gaminiui teikti pretenziją, tęskite pretenzijos teikimą online ČIA.
Išsiuntę pretenzijos formą, užsisakykite etiketę nemokamam prekių grąžinimui ČIA .